Dag 1 på Astronomilägret

I går var alltså den dagen då vi alla anlände hit, en del av oss efter en ganska lång, varm och lite obehaglig bussresa. Bland annat var det en trafikolycka som drog ut på tiden. Men att resan tog lång tid var det helt klart värt, om det inte hade varit för allt vi lärt oss, och alla härliga människor, så för de extremt vackra omgivningarna!



Redan från första början fick vi ett väldigt gott intryck av kursen,genom ett varmt välkomnande, och oerhört god mat till våra utsvultna magar!
Efter middagen ägnade vi en knapp timme åt att hitta på och befolka egna planeter. Den livform min grupp kom på var en sorts svampar, med alla detaljer ett riktigt Sci-Fi-fan kan önska. Skulle jag skriva ner alla de detaljerna här skulle inlägget antagligen bli lika långt som NationalEncyklopedin. Så vi hoppar nog det.
För tillfället.

Som Alfred skrev i ett tidigare inlägg ägnade vi en stor del av kvällen åt att ha allsång. Det var oerhört trevligt, och här kommer ett par bilder!



Jag måste säga att denna kurs hittills absolut motsvarat mina förväntningar. De som föreläser har något att förmedla, kanske främst för att de själva tycker att det här är så kul! Folk är allmänt härliga, och bjuder på sig själva. Och det konstaterandet kräver ju att jag avslutar detta inlägg med en vacker bild, som speglar just denna positiva energi.



Tack för mig!
Mvh
Hatt-Tjejen/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback