Vad hände sen?

Jaha, nu sitter man här hemma. Téet har kallnat, väskorna är urpackade och ikväll ska alla återförenas med sin egen säng igen. En underbar helg med fina människor, lärorika föreläsningar, härlig stjärnskådning, prat och skratt är över, och jag kunde inte varit nöjdare.
  Jag och Olga, kompisar sen tidigare, åkte tillsammans till Astrolägret utan varken förkunskaper eller förintresse, som en kul grej, och ended up med massa ny kunskap och en nyfikenhet som bli svår att släcka! Jag vet inte om jag kommer fortsätta skåda på egen hand, men om det blir fler läger åker jag gärna med!
  Måste speciellt tacka, och dedikera ett Patjoo (stavning?), till stora delar av Granviks inneboende under helgen, tack för två underbara kvällar och en oförglömlig natt. Tack också förstås till Ulf, Christer, Anders och självklart till Shahid, för en härlig upplevelse. För alla som har Facebook vill jag än en gång påminna om att gå med i gruppen jag och Frida Stenebo (den där sköna skåningen, ni vet) startat, sök på Egna Vingar Astronomiläger -09 och gå med där. 
// Skål, Kosmonauter. (Joella Berg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback